St Patrick's Parade

16 maart 2019 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag naar Central Park en omgeving. Het was behoorlijk druk vanwege de Ierse St. Patrick Parade. We hebben een eindeloos durende rij van marcherende Ierse groepen, militair en burgers en vooral doelzakspelers zien passeren. Dat was leuk, vooral omdat het leek op een soort koningsdag met veel toeschouwers die wel iets groens aanhadden of op hun hoofd hadden. In Madison Avenue, naast Central Park in een chique Frans tentje koffie gedronken, met een leuke kennismaking met Chinezen die uit Baltimore kwamen. Zij hadden heel veel macarons en andere lekkernijen besteld.  Vervolgens naar de Met, om te plassen. En daarna naar Guggenheim, waar we een raadselachtige tentoonstelling van Hilda af Kimt bezocht hebben. Ze was een Zweedse schilderes met affiniteit tot theosofie, antroposofie en nog wat godsdiensten. Dat kwam de begrijpelijkheid van de schilderijen niet ten goede. Het enige positieve was dat ze ruzie had met Rudolf Steiner die niets zag in haar werk. Of pleit dat juist voor Rudolf Steiner. Of zijn wij te veel geprogrammeerd alleen van kunst te houden die door de kunstwereld voor belangrijk gehouden wordt? In het Boathouse van Central Park wijn en bier gedronken en wat gegeten. Weer een succesvolle dag!