23 maart toch naar Carmel

23 maart 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

We vonden het toch jammer dat we Carmel langs de Pacific Highway 1 gemist hadden en besloten alsnog de highway 1 naar het zuiden te rijden. Wat een prachtige route met mooie vergezichten over de kust die soms hoog  en op andere plaatsen laag was, meer een duinlandschap met daarachter land en tuinbouw. Uit de auto weinig foto's kunnen nemen. De eerste koffiestop was om even te kijken of we niet opnieuw verdwaald waren. Daarna ging het allemaal goed. Een eetstop in Santa Cruz, weer op een pier, waar je ook met de auto mocht komen. Daar hebben we een groot bord pasta achterovergeslagen. En er waren weer zeeleeuwen. Uiteindelijk in Carmel beland. Heel mooi, heel anders dan de andere kustplaatsen die we gezien hadden. Geen schreeuwerige uithangborden, geen neonlichten, maar een mooi strand met hoge golven. Het dorpje is heel idyllisch, met hele leuke winkeltjes. De terugweg was heftig. Een onverlichte weg (de Pacific Highway 1 dus) met veel tweebaanswegen. Mary Ann sloeg zich er prima doorheen, maar was wel blij toen we de verlichting van SF bereikten. Het vinden van ons motel vinden leverde gelukkig geen problemen meer op.