22 maart lopen in de regen in SF

22 maart 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Het is een regenachtige dag in "sunny" SF, maar we trekken er toch op uit. Uit ons motelraam kunnen we gedeeltelijk de Golden Gate Bridge zien. We besluiten eerst die kant op te lopen door een park dat Presidio heet en waar vroeger een militaire basis gevestigd was. Mooie bomen, mooie gebouwen. Daarna zijn we naar de crookeedest street in SF gelopen toevallig de Lombard Street waar ook ons motel staat. Het is inderdaad een hele kronkelige straat. We vervolgen onze tocht naar de Fisherman's Wharf, dat normaal heel toeristisch schijnt te zijn, maar vanwege de regen niet overmatig druk is. Bij Pier 39 hebben we de zeeleeuwen gezien. Heel leuk! De dieren liggen schots en scheef over elkaar. Af en toe wordt er een boos en probeert dan een andere in het water te duwen. Na onze city-walk hebben we heerlijk gegeten bij Boudin, de beroemde kok die zelfmoord gepleegd heeft. We zijn met een taxi teruggegaan met een taxi en Mary-Ann maakte een nieuwe vriend, Victor onze taxichauffeur. Ook hij kwam uit Jordanie en heeft een zus in Jeruzalem. We moesten vooral een keer naar Jordanië en zijn zus in Jeruzalem gaan! 's Avonds besloot Mary-Ann happy hour bij Jolene's bar mee te maken. Ze liet zich door Victor naar de bar brengen.  Jammer genoeg viel dat nogal tegen. Onaardige mensen. Victor was niet te bereiken, dus ik besloot Mary-Ann uit de handen van deze akelige mensen te redden. In de taxi vroeg ik me af wat ik zou aantreffen en in staat zou zijn Mary-Ann uit de klauwen van deze mensen te redden. Gelukkig kreeg ik vlak voordat ik bij Jolene's bar was een telefoontje van Mary-Ann. Victor was haar komen halen en ze zaten gezellig in de taxi whisky te drinken en pot te roken (althans Victor).