zondag 10 maart

10 maart 2019 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag ben ik (Arthie) naar New York gevlogen. Ik was van plan met bus en/of tram naar Den Haag CS te gaan, maar dat bleek niet zo eenvoudig met de CityPierCity-loop. Dus maar een taxi gebeld, die me voor 'slechts' 20 euro bij CS afzette. Gelukkig wachtte Sterre me daar op en reed zij gezellig mee naar Schiphol. In de trein zagen we dat de CPC loop was afgelast vanwege weersomstandigheden. In Leiden stapte een oude hippie in, die een joint uit zijn binnenzak pakte en nog aanstak ook. Het meisje naast hem protesteerde, maar hij schreeuwde 'shut up'. Een dunne Amerikaanse jongen kwam toen op hem af en vroeg hem de joint uit te maken anders zou hij het wel doen met zijn flesje water. De oude hippie begon enorm te schelden, trok zijn jasje uit en ging in een bokshouding staan. Alle mensen om ons heen waren op de-escalatie uit, dus het liep met een sisser af. Heel raar, ik was vroeg op Schiphol maar kwam toch bijna te laat bij de gate, maar mocht nog mee. In het vliegtuig 3 films gezien, A star is born, The favourite en A beautiful boy. Vooral de laatste is een tearjerker, dus kwam ik vol heimwee naar mijn kinderen in NY NY aan. Toen kon ik het telefoonnummer van de broer van mijn Airbnb eigenaar niet vinden, gelukkig bood Sterre uitkomst. Mary-Ann delen ons appartementje met een deze broer (uit Jordanie).